Ai nevoie de ajutor? Nu stii ce dimensiune este potrivita pentru tine? Contacteaza-ne la nr. de telefon 📞 0723 190 196 si te ajutam cu drag! Dați click pe numărul de telefon afișat și vă ajutăm cu drag!

Plan de afaceri cofetarie: Ghid complet 2024

Plan de afaceri cofetarie: Ghid complet 2024
Sursă foto: freepik

 

Deschiderea unei cofetării este unul dintre cele mai dulci visuri antreprenoriale. Pentru a-l transforma în realitate, ai nevoie de un plan de afaceri pentru cofetărie bine pus la punct, care să te ghideze pas cu pas în drumul tău către succes. Un astfel de plan îți oferă claritate, direcție și te ajută să eviți greșelile care îți pot pune afacerea în pericol. Dar cum îl creezi? Află din acest articol tot ce vrei să știi despre acest subiect. 

 

Credem că cea mai dulce afacere este o cofetărie. Și cum dulciurile fac parte din viața probabil a majorității oamenilor, un business cu și despre aceste tentații fascinante, pare a fi cea mai bună decizie pe care o poate lua un împătimit al dulciurilor cu vise antreprenoriale, care are un buget disponibil și vrea să își schimbe viața. Oare tu ești acea persoană? Oare tu ești viitorul antreprenor care își dorește o cofetărie, dar nu știe de unde să înceapă?

 

Ai ajuns în locul potrivit, la momentul potrivit pentru a afla. Deoarece în următoarele rânduri vei afla cum să creezi un plan de afaceri pentru cofetărie, ce ar trebui să conțină acesta, ce greșeli să eviți atunci când îl scrii, precum și alte informații utile. Așa că te invit să rămâi aproape. 

 

De ce este necesar un plan de afaceri pentru cofetarie?


Sursă foto: freepik/KamranAydinov

De ce este necesar un plan de afaceri pentru cofetărie? Pentru că fiecare afacere are nevoie de un plan. În cazul unei cofetării, acesta te ajută să stabilești obiectivele pe termen lung și scurt, să îți organizezi resursele și să înțelegi exact ce trebuie să faci pentru a-ți atinge țintele. Fără un plan bine structurat, afacerea ta poate întâmpina dificultăți în atragerea finanțării, gestionarea costurilor sau identificarea clienților ideali. În plus, un plan bine scris poate convinge investitorii și instituțiile financiare să te susțină.

 

Planul de afaceri cuprinde totul, de la obiectivele stabilite, modul de îndeplinire a acestora, resursele -financiare, umane- cu ajutorul cărora se îndeplinesc, cercetarea realizată înainte de a iniția business, informații despre publicul căruia i se adresează, campaniile de promovare, bugetul care va fi alocat pentru fiecare acțiune în parte, oportunități de scalare, amenajarea spațiului, colaboratori, furnizori ai materiei prime și alte informații. 

 

Existența unui plan de afaceri pentru cofetăria ce urmează a se deschide, te va ajuta să ai o viziune asupra business-ului. Va fi precum o hartă care te va duce dintr-un punct în altul. Astfel, îți vei contura mult mai clar imaginea afacerii tale și te va ajuta să-ți concentrezi eforturile în direcțiile necesare. 

 

Să presupunem că poate vrei să atragi fonduri pentru deschiderea cofetăriei. Un plan solid, foarte bine documentat și structurat va contribui la creșterea punctajului proiectului tău. 

 

În plus, un plan detaliat te poate ajuta să atragi investitori sau să ceri împrumut bancar dacă nu ai bugetul disponibil pentru început.

 

Etapele intocmirii unui plan de afaceri pentru o cofetarie



Sursă foto: freepik/creativeart

Ești curios să afli care sunt etapele prin care vei trece dacă vrei să-ți deschizi o cofetărie? Iată-le:

 

1. Începe cu descrierea ideii tale, a afacerii. 

Începe cu o prezentare clară a cofetăriei tale. Gândește-te cum îți imaginezi afacerea și scrie despre viziunea ta. Ce tip de produse vei vinde? Prăjituri tradiționale, torturi de lux, produse fără zahăr sau pentru anumite diete? În această etapă, definești ce face afacerea ta specială și care este misiunea ta pe piață. Definești scopul, misiunea, viziunea și valorile, preferabil într-un document separat. Aceasta te va ajuta să-ți construiești și brandul. 

 

 

2. Cercetează piața și construiește imaginea clientului tău ideal.

Acum e momentul să cercetezi. Cine sunt clienții tăi și ce așteptări au? Fă o analiză a industriei, a celor mai importanți competitori, a pieței locale: care sunt nevoile, preferințele și comportamentul consumatorilor? 

Vezi ce fac alte cofetării din zonă care vând produse similare cu ceea ce urmează să vinzi tu – ce produse oferă, cum își atrag clienții și dacă există loc și pentru tine. Această analiză te va ajuta să-ți identifici avantajele și să te diferențiezi de concurență. Iar diferențierea este poate cel mai important aspect căruia ar trebui să-i acorzi importanță, fiindcă vei atrage clienți cu ajutorul acestuia. 

 

3. Ce resurse ai la dispoziție și cu cine vei colabora? 

Ai nevoie de resurse pentru a pune cofetăria pe picioare. Începe prin a lista tot ce îți trebuie: de la echipamente (cuptoare, mixere, frigidere), materiale de ambalarepungi de hârtie cu mâner sau fărăcutii cofetărie la ingrediente. Dar și resurse umane: cine va fi alături de tine, dacă te vei asocia cu cineva, dacă vei implica și familia. Singur îți va fi greu la început. 

Apoi, gândește-te la posibile colaborări. Poate găsești furnizori locali de materii prime proaspete. Poate vei putea colabora cu brutării sau cafenele care să-ți promoveze produsele. Colaborările pot face diferența, atât în ceea ce privește costurile, cât și în atragerea clienților.

 

4.  Alege spațiul pe care îl vei folosi. 

Alegerea spațiului e esențială. Gândește-te la amplasarea cofetăriei – un loc accesibil, vizibil, într-o zonă cu trafic pietonal este ideal. Ai nevoie de un spațiu potrivit pentru preparare, depozitare și servire. Nu uita nici de amenajarea interioară: creează un spațiu prietenos, care să atragă clienții și să-i facă să revină. Designul poate contribui enorm la crearea atmosferei pe care o dorești.

Dacă nu ai resurse financiare suficiente la început, te poți gândi la un Drive Thru, un spațiu mai mic de unde clienții pot ridica produsele comandate online.  

 

5. Vei avea nevoie să obții toate autorizațiile 

Ca să poți deschide cofetăria, trebuie să te asiguri că obții toate autorizațiile necesare. Acestea includ certificatul de înregistrare a afacerii, autorizația sanitar-veterinară, autorizația ISU, autorizația primăriei și alte avize care țin de siguranță și igienă. Verifică toate reglementările locale, astfel încât să fii în legalitate și să eviți problemele ulterioare. 

Te poți adresa primăriei de domiciliu în acest sens. 

Nu uita să iei în considerare și înregistrarea denumirii la OSIM (marcă înregistrată). Dacă se va deschide o altă cofetărie cu aceeași denumire și se va înregistra la OSIM, s-ar putea să fie nevoie la un moment dat să închizi. 

 

6. Scrie planul operațional

Acum că spațiul e pregătit, e timpul să stabilești cum va funcționa afacerea ta zi de zi. Ce personal îți trebuie? Ce program vei avea? Cum vei organiza fluxul de lucru, de la pregătirea produselor până la servirea clienților. 

Planificarea eficientă a operațiunilor te va asigura că totul merge ca pe roate, chiar și în zilele aglomerate.

 

7. Gândește strategia de marketing

Cum vor afla oamenii despre cofetăria ta? Gândește-te la o strategie de promovare atât online, cât și offline. 

Creează o prezență puternică pe rețelele sociale pe care se află publicul tău țintă, investește în reclame care să ajungă la publicul tău țintă, oferă mostre gratuite la deschidere sau organizează evenimente speciale. Plasează banner atrăgător la intrare în cofetărie, un afișaj electronic vizibil de la distanță de minim 100 metri cu denumirea cofetăriei și un mesaj clar, concis și care stârnește interesul. 

Poți atrage clienți cu oferte, carduri de fidelitate sau campanii de publicitate locală. Promovarea eficientă îți va aduce nu doar clienți noi, ci și o comunitate loială în jurul afacerii tale. Cu cât produsele sunt mai bune și calitative, cu atât vei atrage mai mulți clienți. 

 

8. Cum arată planul financiar?

Un plan de afaceri fără un buget realist nu e complet. În această etapă, trebuie să estimezi costurile inițiale: chirie, echipamente, salarii, materii prime etc. Analizează cât trebuie să vinzi pentru a acoperi toate cheltuielile și, mai ales, pentru a obține profit. E important să ai un plan financiar bine structurat, pentru a ști clar cum gestionezi banii și cum vei investi în viitor.

 

9. Stabilește obiective pe termen scurt și lung

Ce vrei să realizezi în primul an? Poate să ai un anumit număr de clienți zilnici sau să fii recunoscut pentru un anumit produs-vedetă. Apoi, gândește-te la planul pe termen lung: deschiderea altor locații, extinderea meniului sau colaborări cu evenimente și restaurante. Un set clar de obiective te va ghida în creșterea și dezvoltarea afacerii tale.

 

Ce trebuie sa contina planul de afaceri al unei cofetarii?



Sursă foto: freepik

După ce am văzut care sunt etapele întocmirii planului de afaceri al unei cofetării, hai să vedem ce trebuie să conțină acest document:

 

  1. Începe cu numirea persoanelor care se vor ocupa de afacere: antreprenorul, eventualii asociații și angajații - vânzător, contabil, baker etc. Dar și menționarea sediului ales, denumire și locație. 

  2. Descrie detaliat viitoarea afacere. Aici spui povestea firmei tale: cine ești, cum ai început și care este misiunea ta. Este locul în care îți prezinți viziunea și valorile, descrii echipa și explici de ce afacerea ta merită să fie pe piață.

  3. Cercetarea de piață și a clientului tău ideal. Ar trebui să ai un document cu toate informațiile despre ce ai aflat în urma cercetării efectuate. De asemenea, ar trebui să ai un document cu profilul clientului tău ideal, pentru că nu uita: nu toți îți vor cumpăra produsele. Chiar dacă dulciurile plac majorității, poate unii adoră prăjiturile tradiționale, poate alții vor dulciuri fără zahăr etc.

  4. Detaliază produsele și serviciile firmei. Secțiunea aceasta este dedicată produselor și serviciilor tale. Imaginează-ți că vorbești cu un prieten și îi povestești cât de grozave sunt acestea: ce oferă, de ce sunt speciale, cum le pot face viața mai bună clienților tăi, în ce le servești/împachetezi etc. 

  5. Strategia de marketing și de vânzări. E locul în care explici cum vei atrage clienții și cum îți vei face cunoscută afacerea. Aici, îți pui la treabă creativitatea și strategia – cum te vei promova, ce canale vei folosi și cum vei convinge oamenii să cumpere de la tine. Ce te diferențiază de concurență. 

  6. Cum vei dezvolta produsele. Dacă afacerea ta are produse noi în plan, aceasta este secțiunea unde îți dezvălui planurile. E ca și cum ai deschide o ușă către viitorul companiei tale, arătând ce urmează și cum vei evolua.

  7. Cum se va desfășura totul? Aici detaliezi cum funcționează afacerea ta zi de zi. Gândește-te la asta ca la o „hartă” a activităților tale zilnice – de la producție, aprovizionare, până la livrarea produselor și servicii excelente către clienți.

Îți recomandăm să creezi un plan zilnic/lunar de activități. Descrii cum gestionezi afacerea ta, cine sunt cei care iau decizii și cum funcționează echipa. Este vorba despre cine e la cârmă, cum se asigură că totul merge conform planului și cum se face managementul resurselor și al oamenilor.

  1. Planul financiar cu tot ce cuprinde acesta. În acest punct, intri în cifre și explici cum îți vei susține afacerea din punct de vedere financiar. Prezintă bugetul, estimările de venituri și cheltuieli, și demonstrează că afacerea ta este viabilă financiar.

  2. Planul de personal. Cine și ce va face. Întocmește un document cu fiecare persoană și responsabilitățile pe care le va avea. 

  3. Rezumatul planului de afaceri, urmat de oferta finală sau antreprenorială a planului de afaceri. Aceasta este concluzia planului tău de afaceri, unde reunești tot ce ai discutat și oferi o propunere clară și atractivă pentru investitori sau parteneri. E momentul să-i convingi că ideea ta este una câștigătoare și că merită să fie susținută.

Fiecare punct are rolul său, iar împreună formează o poveste convingătoare despre cum îți vei transforma visul în realitate. Așadar, ești pregătit să-ți scrii planul de afaceri al propriei cofetării care îți va schimba viața? Dacă ai răspuns afirmativ, citește mai departe pentru a știi care sunt cele mai întâlnite greșeli în întocmirea unui plan de afaceri pentru cofetărie. 

 

Greseli frecvente in intocmirea unui plan de afaceri pentru cofetarie



Sursă foto: freepik/macrovector

 

Află care sunt greșelile frecvente pe care antreprenorii care au (sau au avut) o cofetărie le fac atunci când creează un plan de afaceri, pentru ca tu să le eviți. 

 

  1. Nu cercetează piața și concurența și nu creează profilul clientului ideal. Inexistența sau insuficiența informațiilor colectate despre piață, industrie și clientul tău ideal îți pot pune la risc afacerea. Așa că înainte de a deschide o cofetărie, află cine este clientul tău ideal, ce i-ar plăcea să cumpere, și mai ales de ce. Asta te va ajuta să-ți promovezi produsele prin mesaje atrăgătoare care să rezoneze cu avatarul tău. 

    • Nu creează un plan de afaceri sau este superficial. Acordă atenția planului, pentru a fi ca un ghid pentru tine. Altfel vei fi precum un viitor antreprenor ajuns într-o intersecție fără indicatoare, deci fără a ști unde duce fiecare drum.

    • Aleg o zonă nepopulată/slab circulată. Dacă intenția ta este să deschizi o cofetărie fizică, și nu online, asigură-te că spațiul este vizibil, că este intens circulat și promovează-l. 

  2. Ignoră publicitatea afacerii. Pornind de la principiul word of mouth, antreprenorii nu investesc în promovare, dar este o greșeală. Evită să faci asta și promovează-ți cofetăria online/offline.

  3. Nu angajează personal amabil, implicat etc. Atenție! Nu confunda implicarea angajaților cu orele prelungite peste program (și frecvente).

  4. Ignoră recenziile clienților. Nu toată lumea va fi mulțumită de produsele și serviciile tale. Este firesc. Dar trebuie să te asiguri că găsești o soluție la orice problemă a clienților. 

  5. Nu investesc în tehnologie performantă. Ne referim la softuri de prelucrare a informațiilor, stocului, cuptoare fabricate de branduri renumite pentru calitate etc. 

    • Nu investesc în ambalaje de calitateAmbalajele sunt foarte importante pentru a livra clienților tăi prăjituri care se mențin intacte până la domiciliu. Sau pentru a fi servite în locația cofetăriei. 

La noi, Paper Bag, www.paperbag.ro vei găsi cutii speciale pentru prăjituri la preț de producător, dar și multe alte materiale de ambalare la prețuri la fel de mici, pe care le poți personaliza cu detaliile brandului. 

 

Contactează-ne pentru o ofertă personalizată 

 

  1. Nu inovează. Dacă în urmă cu 10-20 de ani, dulciurile erau cam la fel în orice cofetărie, acum totul s-a schimbat. De aceea este important să inovezi, să explorezi noi rețete etc.  

  2. Nu se diferențiază. Una dintre cele mai mari greșeli. Concurența este de nestăvilit. Testează, experimentează, inovează atât cu produse cât și cu servicii. 

Analizează bine concurența și vino cu ceva nou. Ceva ce ei nu oferă clienților. 

 

Deschiderea unei cofetării poate fi una dintre cele mai dulci și satisfăcătoare afaceri, însă succesul acesteia depinde în mare măsură de un plan de afaceri pentru cofetărie bine gândit și structurat. Acest ghid te-a condus prin pașii esențiali pentru a-ți transforma ideea într-un business de succes, de la cercetarea pieței și crearea unui brand unic, până la gestionarea resurselor și evitarea greșelilor frecvente.

Nu uita că fiecare detaliu contează, inclusiv alegerea colaboratorilor și a furnizorilor potriviți. 

 

PaperBag.ro îți oferă soluții complete pentru ambalaje personalizate, esențiale pentru livrarea produselor tale într-o formă impecabilă și pentru construirea unei imagini de brand puternice. 

Ești pregătit să îți îndeplinești visul antreprenorial și să îți deschizi propria cofetărie? Urmează pașii din acest ghid, evită greșelile, lasă-ne pe noi să-ți furnizăm ambalajele pentru dulciurile oferite clienților tăi și vei fi cu un pas mai aproape de succes!

 

Contactează-ne pentru o ofertă de nerefuzat 

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!